Στην τέχνη ο αυθεντικός δημιουργός δεν είναι απλώς μια ύπαρξη προικισμένη. Είναι ένας άνθρωπος που ξέρει να βάζει σε τάξη μια σειρά από δραστηριότητες, των οποίων το έργο τέχνης είναι το αποτέλεσμα. Έτσι, για τον καλλιτέχνη η δημιουργία αρχίζει από την όραση. Το να βλέπει είναι ήδη μια δημιουργική διαδικασία που απαιτεί μια προσπάθεια. Ό,τι βλέπουμε στην καθημερινή ζωή υφίσταται λίγο-πολύ την παραμόρφωση που συνεπάγονται οι κεκτημένες συνήθειες και αυτό είναι πιο αισθητό σε μια εποχή σαν την δική μας, όπου ο κινηματογράφος, η διαφήμιση και τα περιοδικά μάς επιβάλλουν καθημερινά μια πλημμύρα έτοιμων εικόνων, που είναι για την όραση αυτό που είναι η προκατάληψη για το μυαλό. Η αναγκαία προσπάθεια για να απελευθερωθείς απαιτεί ένα είδος θάρρους και αυτό το θάρρος είναι απαραίτητο για τον καλλιτέχνη που θέλει να βλέπει τα πράγματα σαν να τα έβλεπε για πρώτη φορά. Πρέπει να βλέπετε τη ζωή όπως όταν ήσασταν παιδιά. Και η απώλεια αυτής τής δυνατότητας σάς αφαιρεί και τη δυνατότητα τής πρωτότυπης, δηλαδή τής προσωπικής, έκφρασης. (1953)


Η δημιουργία είναι η έκφραση αυτού που έχεις μέσα σου. Κάθε αυθεντική προσπάθεια δημιουργίας είναι εσωτερική. Χρειάζεται όμως να θρέφουμε αυτό το συναίσθημα, κάτι που γίνεται με τη βοήθεια στοιχείων που αντλούμε από τον εξωτερικό κόσμο. Εδώ παρεμβαίνει η δουλειά, μέσω τής οποίας ο καλλιτέχνης αφομοιώνει σταδιακά τον εξωτερικό κόσμο, μέχρι τού σημείου όπου το αντικείμενο που ζωγραφίζει γίνεται μέρος τού εαυτού του, μέχρι τού σημείου που το έχει μέσα του και που μπορεί να το προβάλει πάνω στον καμβά σαν δική του δημιουργία.


Στην τέχνη αυτό που μπορεί να λεχθεί με λέξεις δεν μετράει.


Από το πολύ που βλέπουμε τα πράγματα, έχουμε πάψει να τα προσέχουμε. …Για να χαρούμε ίσως θα ήταν σωστό να στερούμαστε. Είναι καλό να ξεκινάει κανείς από την παραίτηση, να επιβάλει στον εαυτό του μια κούρα αποχής. Ο Turner ζούσε μέσα σε ένα υπόγειο. Κάθε οκτώ μέρες άνοιγε απότομα τα παράθυρα και τότε τι εκπλήξεις, τι πλούτος! (1943)


Δεν επιδιώκω παρά να μεταφέρω τη συγκίνησή μου. Πολύ συχνά αυτό που κάνει όλη τη δυσκολία για έναν καλλιτέχνη είναι πως δεν αντιλαμβάνεται την ποιότητα τής συγκίνησής του και πως η λογική του τον κάνει να χάνει αυτή την συγκίνηση. Δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιεί τη λογική του παρά στο στάδιο τού ελέγχου. (1934)


Υπάρχουν τόσα πράγματα στην τέχνη, ξεκινώντας από αυτήν την ίδια την τέχνη, που δεν καταλαβαίνουμε. Ένας ζωγράφος δεν βλέπει ό,τι έβαλε στον πίνακα που έφτιαξε. Οι άλλοι ανακαλύπτουν έναν-έναν τους θησαυρούς και όσο πλουσιότερος είναι ένας πίνακας σε εκπλήξεις αυτού τού είδους, σε θησαυρούς, τόσο σημαντικότερος είναι ο δημιουργός του. (1942)


Το να μην μπορείς να υποστείς μιαν επιρροή, χωρίς να υποχωρήσεις, είναι δείγμα αδυναμίας. (1925)