fbpx

Το καλλιτεχνικό μου "Πιστεύω"

Το καλλιτεχνικό μου "Πιστεύω"
  • ∆εν υπάρχουν κανόνες που διαµορφώνουν, εκφράζουν ή περιέχουν τις καλλιτεχνικές μου πεποιθήσεις και προτιµήσεις. Εντούτοις, πιθανόν να ισχύουν μερικές γενικές αρχές. Όχι όµως και απαράβατες.
  • Όπως λόγου χάριν η Απλότητα. Θυµάµαι ότι ένας φίλος μαθηματικός έλεγε ότι ανάµεσα σε περισσότερες δυνατές λύσεις ενός (μαθηματικού) προβλήµατος προτιµάται η πιο απλή, «διότι είναι και η πιο ωραία».
  • Η Γνησιότητα, επίσης, με την έννοια ότι μόνον η αλήθεια του καλλιτέχνη μπορεί να προσδώσει ενδιαφέρον στο έργο.
  • Η στενή σχέση Φόρµας και Περιεχοµένου, έτσι ώστε να μη δηµιουργείται η εντύπωση ότι το έργο οφείλει τον λόγο ύπαρξής του στο ένα από τα δύο.
  • Η ερωτοτροπία με την Αποτυχία, αφού μόνον τότε μπορεί να ελπίζει κανείς σε σπουδαίο αποτέλεσµα. Η Diane Arbus έλεγε μάλιστα: «Είναι σηµαντικό να παίρνεις κακές φωτογραφίες. Οι κακές έχουν να κάνουν με αυτό που δεν έχεις ξανακάνει».
  • Η έννοια του Μη Περιττού. Ό,τι περικλείεται σε ένα έργο έχει τη δική του σηµασία –μικρή ή μεγάλη δεν ενδιαφέρει– αναγκαία για τη δηµιουργία του συνολικού έργου. Η λέξη εποµένως Αφαίρεση παίρνει και την κυριολεκτική της σηµασία με την έννοια της αποµάκρυνσης κάθε µη αναγκαίου στοιχείου.
  • Η Υπέρβαση που συµβαίνει σπανίως, αλλά που είναι παρούσα σε κάθε σηµαντικό έργο, μια και εξασφαλίζει ότι αυτό που παρουσιάζεται είναι η παραποµπή σε κάτι υπαινικτικά παρόν. Οι Εµµονές που πείθουν για την αναπαράσταση ενός προσωπικού κόσµου.
  • Η ανάγκη για μια Γενική Ιδέα για την υποστήριξη της οποίας πρέπει να βρεθεί το κατάλληλο όχηµα, που δεν είναι άλλο από το θέµα –το ρούχο– του έργου. Το κάθε έργο υπάρχει από μόνο του, αλλά παίρνει ευρύτερη σηµασία όταν συντροφεύεται από περισσότερα έργα του ίδιου καλλιτέχνη.
  • ∆εν υπάρχει πειραµατική τέχνη ούτε έργο εν τω γίγνεσθαι. Ό,τι παρουσιάζεται είναι και πρέπει να θεωρείται ολοκληρωµένο.
  • Έναν καλλιτέχνη τον αγαπάει κανείς και για τις αποτυχίες του. Με αυτές γίνεται και φίλος μας.
  • Η περιφρόνηση κάθε προφανούς μηνύματος που απορρέει από λογικές και φιλοσοφικές κατασκευές έξωθεν του ίδιου του έργου. Το έργο πρέπει να είναι αυτό καθεαυτό το μήνυμα και η παλαίστρα.
  • Ο καλλιτέχνης µε το έργο του λέει κάτι για τον εαυτό του και κάτι για την τέχνη του.
  • Ο τελικός στόχος ενός έργου δεν μπορεί παρά να είναι η συγκίνηση, η ένταση, η χαρά.